niedziela, czerwca 18, 2006

Lem 2

JESTEM Z ESGIEPISU: "siedziałem kiedyś w samochodzie na dachu galerii, jadłem hotdoga, piłem piwo, a one, wrony, leciały ku miejskiemu parkowi. myślałem o tym, że KONTAKT trwa już od dawna, tylko go nie zauważyliśmy. był zmierzch."
MIA: mógłby jestem z esgiepisu rozwinąć wątek siedzenia na dachu w samochodzie i wcinania hotdoga, bo ponieważ jestem z esgiepisu już dwa razy to powiedział, to mnie to zainteresowało...
***
jestem z esgiepisu sądzi, że z kontaktem nie jest tak, że ten kontakt jest możliwy lub niemożliwy. zdaniem jestem z esgiepisu to nie jest "zerojedynkowe", kontakt może przebiegać z różnym natężeniem.

na wyimaginowanej skali można uporządkować pary stworzeń wedle kryterium rosnącej możliwości kontaktu między nimi. [szansa na kontakt, zdaniem jestem z esgiepisu, jest tym większa, im bardziej rozbudowany jest zasób wspólnych dla mających się skontaktować "stron" doświadczeń i wspólny język (wspólne "pojęcia")]. oto przykładowy fragment takiej skali: człowiek i borowik szlachetny; człowiek i ocean z "solaris"; człowiek i delfin; mieszkaniec lublina i człowiek z cromanion; matematyk i menel z dworca; nienawidzące się małżeństwo polskich katolików; itd.

np. jestem z esgiepisu uważa, że kontakt między cywilizacjami ludzi i psów trwa od tysiącleci, tyle, że dla większości przedstawicieli gatunku homo sapiens jest on mało interesujący. ta większość spodziewa się po kontakcie czegoś, w kategoriach tej większości, spektakularnego, np. recepty na produkcję superwibratora, miotacza antymaterii, wyjasnienia szesnastej tajemnicy fatimskiej. jestem z esgiepisu podejrzewa, że ci sami ludzie, którzy np. nie dostrzegają możliwości kontaktu z pożeranymi przez siebie świniami, mogliby być bardzo rozczarowani przebiegiem kontaktu z lemowskim oceanem lub mogliby takiego kontaktu po prostu nie zauważyć.

1 Comments:

Anonymous Anonimowy said...

Tak, miłość jest dla "BIALYCH ludzi."
He'll MISTREAT you if you stay.
http://www.youtube.com/watch?v=FvJp96p8Hrw

8:46 PM  

Prześlij komentarz

<< Home